آموزش تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی روشاید سرویس

آموزش تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی روشاید سرویس

طرز استفاده و نگهداری از ماکروفر

۱) در هنگام گرم کردن مواد غذایی با ماکروفر با قدرت ” Max ” به هیچ نباید از ظروف فلزی از قبیل فویل، آلومینیومی، قاشق و ظروف دور طلایی استفاده کنیم.

۲) بیشترین زمان برای گرم کردن بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ دقیقه می باشد.

۳) برای گرم کردن خورشتها، سوپها و به طور کامل مواد غذایی که غلیظ هستند باید ۲ بار زمان بدهیم، یک بار ۲٫۵ دقیقه زمان داده سپس مواد غذایی را خارج کرده، آن را هم می زنیم و سپس دوباره داخل دستگاه گذاشته و ۲٫۵ دقیقه زمان می دهیم.دلیل این کار این است که امواج باید به مرکز مواد غذایی برسد در غیر این صورت فقط دور غذا گرم می شود.

۴) در قسمت سمت راست داخل ماکروفر یک فیلتر وجود دارد که برای دفع امواج اضافی می باشد،این فیلتر باید هر شش ماه یکبار عوض شود و در صورت خرابی تعویض شود.(تعویض فیلتر ماکروفر باید هر ۲ سال یکبار تعویض شود.

۵) برای ضد عفونی کردن داخل ماکروفر آب و لیموی تازه، مخلوط آب و سرکه ویا مخلوط آب و جوش شیرین را داخل یک ظرف ریخته و داخل ماکروفر بگذارید و به مدت ۳ دقیقه با قدرت Max زمان بدهید،سپس ظرف را خارج کرده و با دستمال تمیز داخل دستگاه را پاک کنید

۶) فلت دستگاه (برد جلوی دستگاه) را به هیچ عنوان با مواد شوینده پاک نکنید.

۷) برای جلوگیری از نوسانات برق حتما باید دوشاخه دستگاه را به محافظ های استاندارد وصل کنید.

۸) برای جلوگیری از نشت امواج حداکثر هر سال یکبار دستگاه های ماکروفر باید توسط سرویس کار مجرب بازدید و سرویس شود 

۹)غذایی که از فریزر خارج می شود قبل از قرار دادن در مایکروفر باید به طور کامل از حالت یخ زدگی خارج شود، زیرا آب، بسیار راحت تر از یخ، اشعه مایکروویو را به خود جذب می کند، بنابراین اگرقسمت هایی از غذا هنوز یخ زده باشد، حرارت به طور یکنواخت به غذا نمی ر سد و میکروارگانیزم های مضردر آن باقی می ماند. البته مزیت مایکروفر این است که غذا با خارج شدن از فریزر و آب شدن یخ آن، می تواند سریع پخته و سرو شود، بدون این که برای مدت طولانی در محدوده خطر حرارت یعنی ۴ تا ۶۰ درجه که دمای رشد میکروب هاست، قرارگیرد.

۱۰)فقط از ظروفی که مخصوص مایکروفر است باید در این دستگاه استفاده شود. ظروف پلاستیکی معمولی برای استفاده در مایکروفر مناسب نیست زیرا با حرارت بالای مایکروفر، ساختار شیمیایی این ظروف تغییر می کند و مواد سمی وارد غذا می شود.

۱۱)برای گرم کردن غذاهای چرب، ظروف شیشه ای به پلاستیکی ارجحیت دارد. ظروف فلزی یا دارای روکش فلزی و نیز فویل های آلومینیومی برای استفاده مایکروفر مناسب نیست زیرا اشعه های مایکروفر را منعکس می کند و ممکن است به خود دستگاه نیز آسیب برساند. ظروفی که همراه غذا در مایکروفر گرم می شود برای استفاده در این دستگاه نامناسب است ولی ظروفی که سرد باقی می ماند برای این منظور مناسب تر است. برای آزمایش ظرف شیشه ای مناسب برای مایکروفر، می توان ظرف موردنظر را برای یک دقیقه در آن قرار داد، اگر گرم شد برای استفاده در مایکروفر مناسب نیست، اگر ولرم شد برای دوباره گرم کردن غذا مناسب است واگر سرد ماند برای پختن غذا مناسب است. در ظروف گرد یا بیضی شکل، کناره های غذا نمی سوزد زیرا در این ظروف تمام کناره های غذا به طور یکنواخت حرارت می بیند، ولی در ظروف مربعی شکل کناره های غذا بیشتر می سوزد. ظروف گود، به علت این که سطح تماس بیشتری ایجاد می کند برای گرم کردن غذا در مایکروفر مناسب تر است. برای حفظ رطوبت درون غذا و یکنواخت حرارت دیدن آن بهتر است روی غذا پوشانده شود. اگر بدین منظور از روکش های پلاستیکی استفاده می شود، بهتر است با غذا تماس نداشته باشد.

منبع : کانال تلگرام https://t.me/roshaidservice

سایت : http://roshaidservice.ir/

آیا میدانید ؟!!!!

آیا میدانید استفاده بیشترو حد نرمال از پودر باعث بهتر تمیز شدن لباسهای شما نخواهد شد و شاید هم تاثیر معکوس روی لباسهای شما بگذارد                                                                                                                                             آیا میدانید برای بهتر تمیز شدن لباسهای خود باید در نوع انتخاب برنامه شستشو نسبت به جنس و کثیف بودن آنها دقت بیشتری داشته باشید .بیشتر لباسشویی های موجود در بازار کنونی دارای آیتمی میباشد به نام پیر واش که شما با فعال کردن این برنامه به دستگاه خود فرمان دادید که دوبار عمل شستشو را بر روی لباسهای شما انجام دهد . مرحله اول تقریبا پانزده دقیقه زمان طی میشود و پس از آن مرحله دوم شستشو یا شستشوی اصلی آغاز میشود که نسبت به انتخاب نوع برنامه و درجه حرارتی که انتخاب کردید زمان طی میشود . در هنگام اجرای این برنامه باید در مخزن شماره یک جاپودری خود ½ پیمانه  پودر داخل جاپودری اضافه نمایید.

آیا میدانید در صورت استفاده از نرم کننده بهتر است که نرم کننده را بیرون با آب رقیق کنید بعد در مخزن بریزید زیرا چنانچه به همان حالت غلیظ بریزید مقداری از نرم کننده داخل جاپودری باقی میماند واز آن خارج نمیگردد و ضمنا باعث سیاه شدن لاستیک دور درب لباسشویی شما خواهد شد. و در صورت تکرار شما با مشکل استفاده نشدن نرم کننده خود در دستگاه خواهید شد .

آیا میدانید همه لباسها را نباید با یک درجه حرارتی ثابت شست اکثر مردم همه نوع لباس خود را با یک برنامه شستشو میدهند و به همین علت شاید خیلی از وقتها از تمیز نشدن لباسهای خود گله مند باشند پس لطفا قبل از روشن کردن لباسشویی خود نسبت به نوع و جنس ومقدار کثیفی البسه های خود دقت لازم را برای انتخاب برنامه و درجه حرارتی آن بعمل آورید. نکته مهم دیگر این است که لطفا نسبت به نوع و جنس البسه خود سرعت دور تند خود را انتخاب نمایید ختما نباید با حداکثر سرعت دور تند لباسهای خود را خشک نمایید زیرا باعث چروک شدن البسه خود میشویم .پس لطفا قبل از استارت شروع کار دستگاه خود نسبت به انتخاب سرعت دور تند مناسب برای آن نوع از لباسهای خود اقدام نمایید.

آیا میدانید بهتراست بعد از هر بار شستشو به دستگاه خود دوساعت استراحت دهید و بعد از اتمام کار درب ماشین را باز بگذارید و هر دو ماه یکبار دستگاه خود را با جرم گیرهای مخصوص جرم گیری نمایید و یا ماشین لباسشوئی را خالی و بدون لباس با پودر و سفید کننده روشن کنید

منبع : کانال تلگرام https://t.me/roshaidservice

سایت : http://roshaidservice.ir/

ارور ماشین لباسشویی بوش

E02 -  برنامه برد الکترونیک اشکال دارد - خرابی برد ارسال به تعمیرگاه جهت تعمیر


E13 - علت خطا از تخلیه آب - تخلیه آب به سختی صورت میگیرد - کثیفی فیلتر - ضعیف شدن پمپ تخلیه - تعویض پمپ تخلیه - دو شاخه را از پریز برق کشیده و با مرکز خدمات تماس بگیرید


E16 -  امکان دارد درب دستگاه باز باشد - سوختگی میکروسوئیچ  - میکرو سویچ عمل نمی کند


E17 -  اشکال از زمان آبگیری بیش از حد معمول - بسته بودن شیر آب - خرابی اکوا استاپ - اشکال از فرمان برد


E18 -  خطای پمپ تخلیه - خروجی مسدود است


E19 -  زمان گرم کردن آب بیش از اندازه - ضعف ولتاژ - سوختگی المنت - معیوب بودن برد الکترونیک


E20 -  خطای سنسور NTC - المنت


E23 -  خطای خرابی اکوا استاپ - بسته بودن شیر آب - خرابی برد الکترونیک


E25 -  اشکال ارور از سنسور کف - بررسی ببین کف دستگاه AQUA Sensore


E26 -  خطای هیدروستات - ولتاژ باید بین 3/5 - 0/5 باشد - شلنگ هیدروستات


E27 -  خرابی هیدروستات - پارگی و یا گرفتگی شلنگ هیدروستات


E28 -  خرابی و یا سوختگی سنسور گف - FLOW SENSOR شکستگی سنسور


E29 - خطای بسته بودن آب - خرابی سنسور - اکوا استاپ - خرابی برد الکترونیک


E-31 -  خطای پمپ تخلیه - شیلنگ خروجی - هیدروستات - شیلنگ هیدروستات


E32 -  مشکل اضافه یا کم بودن البسه - در موقع خشگ کردن


E34 -  علت ارور ازمیکروسوئیچ درب می باشد - گرفتگی میکروسوئیچ درب - سوختگی میکروسوئیچ درب و در آخر ایراد از مدار برد الکترونیک


E35 -  خرابی قفل میکروسوئیچ درب - قفل درب نمیتواند باز شود - خرابی برد الکترونیک


E36 - اشکال از سیم کشی وسوکت میکروسوئیچ درب - خرابی میکروسوئیچ درب - خرابی برد الکترونیک


E37 -  شکستگی و یا خرابی سنسور NTC


E38 -  سوختگی سنسور NTC


E4 -  برد الکترونیک - کابل برد اصلی


E47 -  خطای سنسور دما - بررسی موتور - خرابی موتور


E48 - خطای کم بودن ولتاژ - بررسی کردن موتور - سوختگی موتور - خرابی برد الکترونیک


E49 -  خطای زیاد بودن ولتاژ - ولتاژ برق ورودی


E50 -  اشکال از موتور - برد الکترونیک - رله برد الکترونیک چک شود - زمان چرخش موتور 30 ثانیه


E51 -  سوئیچ های قدرت بررسی شود - نقص IGBT در موتور


E52 -  نقص IGBT در موتور - سوئیچ های قدرت بررسی شود


E57 -  خطای ولتاژ برق ورودی کمتر از 200 ولت - در غیر این صورت اشکال از برد الکترونیک


E58 -  خطای سنسور D - پایین بودن سرعت چرخش


E59 -  خطای بررسی سیم کشی دستگاه - اشکال از برد الکترونیک - بررسی موقعیت مگنت


E60 -  خطای سنسور کف دستگاه - بررسی سنسور جریان - مقادیر بیش از حد و یا مقادیر بیش از حد بالا


E61 -  حالت عادی بررسی مدار سیم کشی دستگاه - میکرو سوئیچ درب - دستگاه را خاموش روشن کنید


E88 - علت این ارور در سری 8 لباسشویی بوش از خرابی پمپ ای دوز می باشد تعویض پمپ با برطرف نشدن مشکل ایراد از مدار برد

منبع : کانال تلگرام https://t.me/roshaidservice

سایت : http://roshaidservice.ir/