آموزش تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی روشاید سرویس

آموزش تعمیر لوازم خانگی

تعمیرات لوازم خانگی روشاید سرویس

کدام آبسردکن‌ها بهداشتی‌ترند؟

آبسردکن‌هایی که آب را با فشار پرتاب می‌کنند بر آبسردکن‌هایی که شیرشان آب را با فشار معمولی خارج می‌کند، ارجحیت دارند؛ به دلیل اینکه آبسردکن‌هایی که آب را با فشار زیاد پرتاب می‌کنند، احتمال آلوده شدن و مکش منفی کمتری نسبت به بقیه آبسردکن‌ها دارند.


آبسردکن‌هایی که در قسمت جلویی خود، دارای پوشش یا حفاظ هستند؛ نسبت به آبسردکن‌هایی که این پوشش را ندارند، بهترند؛ زیرا مانع می‌شوند که افراد دهان‌شان را به شیر آب بچسبانند و با دهان از شیر، آب بنوشند.

توصیه من این است که در کنار تمام آبسردکن‌ها از ظرف‌های مخصوص لیوان به همراه لیوان یک‌بار مصرف و سطل زباله مخصوص استفاده شود تا هر یک از افراد از یک لیوان یکبار مصرف استفاده کرده و سپس آن را بشکند و داخل سطل زباله بیندازد تا قابل استفاده مجدد نباشد.


قسمت سیفون زیر آبسردکن‌ که آب‌های اضافی را در خود جمع می‌کند، نباید طوری باشد که آب اضافی از آن سرریز شود و هرگز نباید سطح آب سیفون با شیر آب تماس پیدا کند زیرا این امر می‌تواند به شدت ایجاد آلودگی کند. این مشکل به‌خصوص در آبسردکن‌های قدیمی به وضوح دیده می‌شود که در قسمت سیفون، آشغال گیر کرده و آب اضافه در آن قسمت جمع شده است. تماس این آب‌ آلوده با شیر آب می‌تواند برای افرادی که از آن شیر آب‌ برمی‌دارند بیماری‌زا باشد.


برخی آبسردکن‌ها هم هستند که به صورت سنتی در خیابان‌های قدیمی مشاهده می‌شوند و بعضی مغازه‌‌دارها، آنها را کنار مغازه‌شان می‌گذارند و یخ را به صورت دستی داخل آن می‌ریزند و گاهی حتی یک لیوان هم با زنجیر به آنها وصل کرده‌اند. این ‌آبسردکن‌ها به هیچ‌وجه بهداشتی نیستند. گاهی اوقات حتی یخ‌هایی که داخل آنها ریخته می‌شود آلودگی بسیار بالایی دارند و موجب آلوده شدن آب می‌شوند. توصیه ما استفاده از آبسردکن‌هایی است که با سیستم الکتریکی آب را سرد می‌کنند و آب آن هم از لوله‌کشی شهری به طور مستقیم وارد آبسردکن می‌شود.

منبع : کانال تلگرام https://t.me/roshaidservice

سایت : http://roshaidservice.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.